Travel Magazine

easyJet reduce drastic dimensiunile bagajului gratuit

Nu cu mult timp în urmă, compania britanică easyJet și-a anunțat (re)venirea pe piața din Romania, începând cu anul 2021. Campania publicitară ce a însoțit anunțul nu a fost tocmai „ortodoxă’, atrăgând numeroase comentarii, majoritatea „contra”. Replica concurenței nu a întârziat.

foto: https://www.iqads.ro/articol/53044/razboi-in-aer

Aproape în același timp, compania britanică a mai făcut un anunț, de data aceasta ceva mai greu de digerat, atât de potențialii pasageri cât și de profesioniștii din branșă.

Începând cu 10 februarie 2021, easyJet va accepta gratuit doar un bagaj de mână de mici dimensiuni, care să permită depozitarea sub scaunul din față. Dimensiunea maximă reală a bagajului a fost redusă de la 56x45x25 cm la 45x36x20 cm, ceea ce reprezintă aproape jumătate din dimensiunea inițială.

Anterior, toți pasagerii easyJet aveau dreptul la un bagaj de cabină care încăpea în compartimentul de deasupra capului.

Noua regulă va face ca tot mai mulți călători, vrând-nevrând, să plătească taxa pentru bagajul de cală sau pentru un loc preferențial, ceea ce le-ar permite și un bagaj mai mare în cabină.

easyJet zboară doar cu 20% din capacitate în această iarnă din cauza restricțiilor de călătorie legate de pandemie și continuă să revizuiască opțiunile pentru finanțare suplimentară după ce a înregistrat o pierdere anuală de 1,3 miliarde de lire sterline.

Reprezentanții companiei au motivat că noua măsura privind bagajele este luată ca urmare a adaptării la mișcările concurenței, în speță Ryanair.

„Noua noastră politică va îmbunătăți îmbarcarea și punctualitatea pentru toată lumea. Clienților care au deja rezervări începând cu 10 februarie li se va permite să călătorească cu bagajul mare de cabină fără costuri suplimentare. Pentru familii, vom continua să oferim o serie de opțiuni pentru a le permite să aducă gratuit articole suplimentare, facilitând călătoria la prețuri accesibile atunci când zboară cu noi”, a declarat Robert Carey, directorul comercial al easyJet.

Agenții care comercializează bilete de avion au reacționat negativ la anunțul de pe grupul Facebook Travel Gossip, unii spunând că va îngreuna convingerea clienților să rezerve cu easyJet.

Un agent a scris: “Petrecem ore întregi convingându-i pe clienți că easyJet nu este atât de rău pe cât cred (sau la fel de rău ca Ryanair) pentru a-i determina să rezerve. Astăzi ne-au dovedit că greșim și că clienții noștri au dreptate”.

Unul a spus că spațiul mai generos oferit de regulă de easyJet a făcut să se distingă de alte companii low cost, dar din februarie își va pierde acest atú.

Înainte de pandemie, veniturile auxiliare ale easyJet, care includ încasările din bagaje înregistrate și locuri alocate, au reprezentat aproximativ o cincime din veniturile anuale totale ale companiei aeriene în 2019 de 6,4 miliarde de lire sterline.

Vezi și Air France…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *