Travel Magazine

Un nou Mega Hub european?

Foto: meetingsalliance.com 

Grupul britanic International Airlines Group (IAG), format din companiile British Airways,  Aer Lingus, Iberia, LEVEL și Vueling, se așteaptă ca autoritățile europene să avizeze pozitiv achiziționarea Air Europa până la sfârșitul acestui an.

Combinația dintre Air Europa și filiala IAG Iberia ar transforma Madridul într-un „hub de 360 ​​de grade”, așa cum a descris-o CEO-ul IAG, Luis Gallego, comparabil cu ceea ce KLM oferă în Amsterdam și Lufthansa în Frankfurt. Acordul ar oferi grupului un cap de pod important în Uniunea Europeană după finalizarea Brexitului, care plasează baza London Heathrow a British Airways în afara spațiului Schengen.

Pe baza programelor din 2019, Air Europa ar suplimenta plecările din Madrid pentru Iberia cu aproape 50%, până la peste 104.000 anual, potrivit datelor Cirium. Numărul crește la peste 123.000 de plecări atunci când este inclusă și Iberia Express. KLM a avut aproape 127.000 de plecări din Amsterdam și Lufthansa peste 154.000 din Frankfurt.

IAG și-a dezvăluit mai întâi planurile de a achiziționa Air Europa la sfârșitul anului 2019, iar părțile au convenit să reducă la jumătate prețul de achiziție la 606 milioane dolari (500 milioane euro) în ianuarie. Comisia Europeană trebuie să-și dea acordul, lucru pe care Gallego așteaptă să se întâmple în  cursul anului 2021.

Consolidarea este de așteptat să întărească poziția financiară a IAG după o pierdere record de 8,4 miliarde de dolari în 2020. Veniturile au scăzut cu 69,4 la sută la 9,5 miliarde de dolari. Dintre cele patru mărci principale ale grupului, Iberia a obținut cele mai bune rezultate, datorită puterii sale pe piața internă spaniolă și a liniilor cargo. Vueling s-a comportat cel mai rău, datorită numeroaselor sale rute pe piețe cu restricții severe. Traficul de pasageri din grup a scăzut cu 74,7 la sută.

În al patrulea trimestru 2020, veniturile IAG au scăzut cu 79,1 la sută, până la 1,6 miliarde de dolari, iar cheltuielile au scăzut cu 54,7 la sută, până la 3,4 miliarde de dolari. Pierderea netă a grupului a totalizat 1,6 miliarde de dolari.

Pentru 2021, Gallego a declarat că perspectivele rămân „extrem de incerte”. Capacitatea va fi de aproximativ 20 la sută din nivelul atins în 2019, iar IAG are „așteptări foarte scăzute” pentru perioada de Paște. El nu a oferit detalii privind restul anului, dar a citat extinderea programelor de vaccinare Covid-19 și a planurilor de redeschidere a Regatului Unit drept repere încurajatoare. De exemplu, în ziua în care premierul britanic Boris Johnson a făcut public planul de redeschidere în patru etape, rezervările pentru biletele de avion au crescut cu 60%, iar rezervările pentru pachete de vacanță cu 200% comparativ cu săptămâna precedentă.

Cu toate acestea, Gallego a avertizat că orice revenire ar putea fi stopată dacă programele de vaccinare nu sunt asociate cu o reducere a restricțiilor.

IAG agreează pașapoarte digitale de sănătate pentru a reporni mai repede industria. Aplicațiile multiple în curs de dezvoltare au scopul de a facilita călătorilor capacitatea de a îndeplini cerințele de călătorie Covid specifice fiecărei țări și de a crea un proces de verificare ușor de utilizat pentru companiile aeriene și pentru autoritățile locale. Grupul lucrează cu Travel Pass IATA și testează în același timp aplicația VeriFly.

Din punct de vedere al flotei, IAG intenționează să recepționeze 15 avioane în 2021, a declarat directorul financiar financiar Stephen Gunning. 
Grupul a avut la sfârșitul anului 2020 comenzi restante pentru 121 de avioane, inclusiv 64 de avioane Airbus A320neo și 26 de avioane Airbus A350.
Nu s-a decis încă nimic cu privire la o eventuală  înțelegere cu Boeing pentru încă 200 de avioane 737 Max. 

Sursa: airlineweekly.com – Edward Russell

Citește și Boeing 737 MAX – liber la zbor în Europa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *