Sute de turişti au fost păcăliţi cu rezervări online false, în Turcia! Oamenii susţin că şi-au făcut rezervări pe site-urile unor hoteluri low-cost, care aparent au fost create de o platformă online fantomă. Ajunşi în Turcia, turiştii s-au trezit în stradă întrucât hotelurile pentru care plătiseră nu îi aveau în evidenţă. Agenţia de turism TTM Tourism pare să fi escrocherit sute de clienţi, oferindu-le cazări fictive la preţuri mici, în hoteluri de renume, încasând bani prin intermediul platfomei online www.tatilmanya.com.
Sutele de plângeri depuse la Ministerul Turismului, la Asociația Agențiilor de Turism din Turcia (TÜRSAB) și la asociațiile de consumatori au demascat reţeaua de înşelătorie. În urma depistării ei, TÜRSAB a anulat licenţele de operare ale companiei cu sediul în Antalya. Potrivit cererilor emise de clienţi, victime ale agenţiei TTM Tourism, agenţia a creat site-uri false pentru hoteluri de renume mondial, în destinaţii importante de vacanţă de pe malul mării Egee sau Medietarne din Turcia precum Bodrum, Alanya, Kemer, Side, Kusadasi și Çeșme.
Site-uri false, strategie aparent credibilă
Potrivit autorităţilor, turiştii au căutat hoteluri ieftine prin intermediul motoarelor de cautare online, au găsit site-uri false, create de Tatilmanya, şi au sunat la numerele prezentate pe acestea, crezând că vorbesc cu personalul hotelier. Personalul care a răspuns la telefon şi-a asigurat turiştii că procedurile de rezervare şi plăţile sunt efectuate în totalitate de Tatilmanya, după ce clientul achită serviciile cu cardul de credit. În urma procedeului de rezervare, falsa agenţie le-a trimis turiştilor pe e-mail documentele de intrare în hotel și contractul de cumpărare, pentru a-şi putea confirma rezervările.
Cu două sau trei zile înainte de check-in, turiştii s-au întâlnit cu presupuşii angajaţi ai Tatilmanyam care i-au informat că rezervările lor au fost anulate, din cauza unor plângeri de intoxicație alimentară la hotelurile în cauză. În acel moment, oamenii au fost a siguraţi că îşi vor primi banii înapoi în termen de 7-14 zile. Luni mai târziu, clienţii păcăliţi au început să depună plângeri la autorităţi, reuşind în cele din urmă să demaşte reţeaua de înşelătorie, care îşi avea sediul în Antalya.
Proprietarii hotelurilor reale, care au fost sabotate în procesul de escrocherie, și-au exprimat surprinderea şi regretul față de sutele de victime. Detaliile privind frauda prezentată în scrisorile de reclamaţie trimise autorităţilor au dus la tragerea unui semnal de alarmă, acestea alimentând îngrijorarea față de riscurile platformelor nesigure de cumpărături online.