Europa vrea să dezvolte sectorul turistic gay-friendly, prin stabilirea unei game mai largi de destinaţii şi prin creşterea serviciilor oferite în cadrul acestora. Potrivit directorului executiv al Asociaţiei Turismului Gay European (GETA) – Carlos Kytka – conceptul de „turism gay-friendly” poate însemana altceva pentru fiecare dintre noi. GETA, o comunitate cu peste 4.200 de membri la nivel internațional, recomandă întreprinderilor și organizațiilor implicate în turismul gay din Europa să îmbunătăţească calitatea serviciilor vacanţiere destinate acestei nişe.
Gran Canaria, Mykonos şi Sitges, în topul destinaţiilor gay friendly
Menţionând Gran Canaria, Mykonos şi Sitges ca mari destinaţii europene gay-friendly de litoral, cu o avere de baruri și cluburi gay primitoare, Kytka a precizat că aceste locuri dau exemplu de turism gay prosper, cu numeroase facilităţi, care atrag anual un număr impresionant de turişti. Pentru a extinde piaţa, Carlos Kytka recomandă ca oraşele mari precum Londra, Paris, Berlin și Barcelona să se deschidă acestui sector, urându-le bun venit turiştilor gay, oferindu-le experienţe sofisticate, urbane. Printre noile oraşe internaţionale care şi-au lărgit viziunea privind conceptul gay-friendly sunt Stockholm, Antwerp și Viena, care, în ultimii ani, au făcut eforturi reale promovarea turismului gay, oferindu-le vizitatorilor săi privilegii exclusiviste atractive.
Croaţia adoptă trendul
Deplângând faptul că unele destinaţii atractive precum Croaţia refuză să se arate prietenoase cu turiştii LGBT (lesbiene, gay, bisexuali si transexuali), Kytka a spus: „Anul trecut populaţia din Croaţia, care de altfel este o destinaţe de vacanţă uimitoare, a votat într-un referendum împotriva căsătoriilor gay. Această mişcare a transmis un semnal puternic din care se înţelege clar că persoanele gay nu sunt binevenite în Croaţia… şi cum multe alte îi acceptă, gândirea este simplă: de ce ar trebui să ne cheltuim banii acolo? Din fericire, guvernul croat a reuşit să gestioneze situaţia, adoptând recent o legislaţie care acceptă parteneriatul între persoane de acelaşi sex, reaprinzând astfel interesul oamenilor privind destinaţia.”
Turiştii gay, mai profitabili
Decizia a fost luată după ce, statistic vorbind, s-a descoperit că turiştii homosexuali au o înclinaţie mai mare spre călătorii şi un buget mai generos decât turiştii non-gay. Aceştia nu se limitează la o săptămână sau două de vacanţă şi nici nu au perioade prestabilite, prin pricina vacanţelor şcolare. Prin intermediul acestor argumente, Kytka a sfătuit agenţii de turism să ia în calcul conceptul „turismului gay-friendly” şi să le ofere clienţilor gay vacanţe de lux precizând că „homosexualii sunt la fel ca toţi ceilalţi turişti. Vrem să-i facem să se simtă bineveniţi.”