Travel Magazine

Record zdobitor: China reinventează rețeaua feroviară high-speed

China are cea mai mare rețea feroviară de mare viteză din lume, care include o linie de 2.298 de kilometri ce leagă Beijing de Guangzhou. Noua cale ferată, aflată momentan în stadiul de proiect, va conecta Inner Mongolia cu Hainan, două destinații aflate la peste 3.000 de kilometri depărtare una de cealaltă. Iar acest lucru înseamna că China urmează să-și depășească propriul record în materie de linie feroviară de mare viteză, un record înregistrat odată cu lansarea traseului Beijing – Guangzhou.

350 kilometri pe oră
Experții feroviari chinezi au început deja discuțiile privind construcția unei linii feroviare de mare viteză, care să depășească recordul actual și să conecteze Mongolia Interioară din nord cu Hainan, din sud. Potrivit Comisiei de Reformare și Dezvoltare Shaanxi, linia propusă va funcționa la o viteză de 350 kilometri pe oră (217 mph). Linia feroviară începe din orașul Baotou, din Mongolia Interioară, și trece prin sudul Shaanxi, Hubei, Hunan, Guangxi și Guangdong, ultima oprire urmând să fie în orașul Haikou, de pe insula Hainan, provincia sudică a Chinei.

3.000 de kilometri
Deși lungimea exactă a rutei propuse nu a fost încă dezvăluită, aceasta cu siguranță va deveni cea mai lungă cale feroviară de viteză din lume – zdrobind recordul deținut deja de China – întrucât călătoria cu mașina dintre Baotou și Haikou este de aproximativ 3.000 de kilometri. La ora actuală, cea mai lungă cale feroviară de mare viteză din lume are aproape 2.300 de kilometri și circulă din Beijing spre sudul metropolei Guangzhou.

 

Parte din „Drumul Mătăsii” 
Noua cale feroviară propusă face parte din dorința Chinei de a crea un „drum maritim al mătăsii în secolul 21” – „Maritime Silk Road of the 21st Century” – și coincide cu inițiativa de a îmbunătăți rețeaua de transport globală a țării, în timpul dezvoltării rețelei auto de transport și a urbanizării în șapte zone provinciale.

Oficialii spun că viitorul traseu feroviar se va conecta cu rute deja existente precum Xuzhou-Lanzhou, Shanghai-Wuhan-Chengdu, Shanghai-Kunming and Guiyang-Guangzhou. Participanții propuși spun că vor susține și vor face tot posibilul ca proiectul de tren să fie inclus în al 13-lea plan național de dezvoltare pe cinci ani (2016-2020), al Chinei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *