Căpitanul Costa Concordia, nava care s-a scufundat în apele coastei Italiei, omorând 32 de persoane în 2012, a fost găsit vinovat de omor prin imprudență. Francesco Schettino va face 16 ani de închisoare. Căpitanul, care a fost acuzat și abandonarea navei înainte ca toți pasagerii să fie evacuați în siguranță, a pledat pentru clemență la panoul a trei judecători. Acesta le-a spus: „Toată responsabilitatea mi-a fost pasată mie, fără respect pentru adevăr sau pentru memoria victimelor”, a spus el.
Gestionare inconștientă
În timpul procesului, procurorii au declarat că fiecare membru dintre pasageri și echipaj aflat la bordul navei ar fi putut supraviețui dacă Schettino ar fi ordonat evacuarea imediată a navei, după ce aceasta a eșuat în largul insulei toscane Giglio. În loc să ia imediat hotărârea de evacuare, căpitanul a amânat acțiunea mai bine de o oră, preferând să liniștească pasagerii și echipajul spunându-le că se confruntă cu o pană de curent și să sunt în afara oricărui pericol.
Ar fi vrut să-și impresioneze iubita
Schettino a negat acuzația conform căreia nava s-a lovit de stânci pentru că naviga mult prea aproape de insulă, în încercarea de a-și impresiona iubita, o dansatoare care, în momentul tragediei, se afla alături de el pe … navei. De asemenea, el a negat în mod deliberat abandonarea navei, susținând că a căzut accidental în barca de salvare.
Seamus Conlon, directorul general al Cruise.co.uk, a spus: „Suntem siguri că multe dintre familile victimelor tragediei Costa Concordia vor simți că s-a făcut dreptate acum că Francesco Schettino a primit o pedeapsă lungă pentru abandonarea navei sale în 2012 , cu toate că pot exista nemulțumiri privind sentința. Mulți ar putea considera că 16 ani de închisoare nu sunt de ajuns, având în vedere că 32 de persoane și-au pierdut viața în acest incident tragic.”
3 ani de la tragedie
„Urmărind comemorarea victimelor, organizată în ziua în care s-au împlinit trei ani de la tragedie, comunitatea noastră de peste 200.000 de utilizatori și-a exprimat opiniile cu privire la actualele standarde de siguranță de pe navele de croazieră. Am fost încântați să vedem că pasagerii britanici au acum o mai mare încredere să meargă cu nave de croazieră, datorită introducerii noilor politici ale Asociației Cruise Lines International (CLIA), în care se află și o creștere a numărului vestelor de salvare.”
Gina Rotaru