Zgomotele motoarelor in timpul zborurilor furnica pielea multor pasageri. Daca obisnuiesti sa mergi cu avionul, acestea ti s-ar putea parea deja normale. Insa, pentru un turist care zboara o singura data pe an, ele sunt intotdeauna un motiv de panica. Iar aceasta panica ar putea fi de acum inlaturata. Oamenii de stiinta de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord si Institutul de Tehnologie din Massachusetts au descoperit ca izolarea fuselajului cu o membrana subtire poate reduce zdravan zgomotul motoarelor din timpul zborului.
Problema combustibilului
Cele mai multe aeronave au o fagure ca structura în aripile lor, care le face puternic si lumina pentru eficienta consumului de combustibil. Cele mai multe aeronave au o structura ca de fagure in aripi, pentru a le face puternice si usoare pentru eficienta consumului de combustibil. Insa aceste structuri de tip fagure nu sunt eficiente si in blocarea zgomotului de frecventa joasa, cum ar fi zgomotul unui motor cu reactie. Adaugarea unor materiale izolante pentru a limita zgomotul ar adauga si o greutate semnificativa avionului, fortandu-l sa foloseasca mai mult combustibil.
Blocheaza sunetul de la 100 la 1.000 de ori mai bine
Pentru a evita acest lucru, inginerii dezvoltat o membrana subtire si usoara, care sa acopere o parte a structurii de tip fagure, cum ar fi pielea unei tobe. Când undele sonore emise lovesc membrana, ele se misca (vibreaza usor) in loc sa treaca prin perete, reducand astfel puterea zgomotului. Profesorul Yun Jin, care conduce cercetarea, a declarat: „Acest design este promitator pentru structuri puternice, usoare si eficiente ca mentinerea sunetului. Sunt deosebit de eficace impotriva zgomotului de joasa frecventa – sunetele sub 500 Hertz . Panoul fagure cu membrane blocheaza de la 100 la 1000 de ori mai multa energie a sunetului, decat panoul fara membrana.”
0.25 milimetri grosime
Membrana este din cauciuc, are grosime de aproximativ 0.25 milimetri si adauga doar 6% la greutatea totala a panoului fagure. Productia ei este relativ ieftina si poate fi realizata din orice material care afecteaza integritatea structurala a panoului fagure. Studiul este publicat in revista Science Applied Physics Letters.