Travel Magazine

Cum va schimba Brexit industria aviatică

foto: avfoil.com

La 24 decembrie, Comisia Europeană a semnat Acordul comercial și de cooperare cu Regatul Unit cu privire la condițiile viitoarei sale cooperări cu Uniunea Europeană, după luni de neînțelegeri și negocieri intense.

Începând cu 1 ianuarie 2021, Marea Britanie va părăsi piața unică și uniunea vamală a UE. Plecarea sa din UE va crea bariere în calea mobilității transfrontaliere și va pune capăt liberei circulații a persoanelor, mărfurilor, serviciilor și capitalului cu blocul comunitar.

Încă înainte de publicarea textului oficial al noului acord Brexit între UE și Marea Britanie, Comisia Europeană a enumerat consecințele deciziei Regatului Unit de a părăsi Uniunea.

Astfel, se preconizează că aviația, mai precis conectivitatea dintre Marea Britanie și UE pe calea aerului, va fi unul dintre domeniile serios afectate, acordul stabilind noi termeni și condiții pentru accesul pe piață, precum și modalități de cooperare în domeniile siguranței aviației, securității și gestionării traficului aerian.

Conform acordului, transportatorii britanici vor putea survola în continuare teritoriul UE, vor putea face opriri tehnice pe teritoriul UE în scopuri non-trafic și vor putea transporta pasageri și/sau marfă pe orice rute între un punct dat din Marea Britanie și un punct din UE, dar…

Limitări

– Companiile aeriene din Marea Britanie nu mai participă la piața aeriană a UE complet liberalizată, ceea ce înseamnă că acestea nu vor mai fi considerate transportatori din UE și vor pierde drepturile de trafic existente în UE.

– Nu mai pot opera zboruri de pasageri și/sau de marfă între destinațiile UE pe baza licenței eliberate în Marea Britanie.

– Nu mai pot efectua servicii de transport între Marea Britanie și alte două state membre (de exemplu, Manchester – München – Varșovia).

– Nu li se va permite să opereze zboruri de pasageri între Marea Britanie, un stat membru și o țară terță (de exemplu, Londra – Amsterdam – Bangkok)

– Marea Britanie nu mai participă la crearea standardelor în cadrul Agenției UE pentru Siguranța Aviației.

– Transportatorii aerieni britanici care doresc să zboare în temeiul noului acord UE – Regatul Unit vor trebui să respecte anumite condiții, cum ar fi deținerea unei licențe valabile de la autoritățile competente din Regatul Unit, având sediul principal în Regatul Unit și fiind deținute majoritar de entități din Regatul Unit. Transportatorii din Marea Britanie care sunt majoritari proprietate britanică / SEE și / sau elvețiană la sfârșitul perioadei de tranziție pot continua să funcționeze.

Transportatorii din UE vor trebui să respecte condiții similare privind licențele și sediul principal și să continue să respecte cerințele UE privind proprietatea și controlul majorității UE / SEE / Elveția.

Beneficii

– Trafic point-to-point nelimitat între aeroporturile UE și Marea Britanie.

– Transportul va fi posibil pentru transportul de marfă către/dintr-o țară terță (de exemplu, Paris – Londra – New York), în cazul în care statele membre convin acest lucru bilateral și reciproc cu Regatul Unit.

– Cooperarea în materie de siguranță a aviației, securitate și gestionarea traficului aerian.

– Reglementări privind gestionarea sloturilor (nediscriminare și acces), în plus față de clauzele privind mediul, problemele sociale și concurența.

Drepturile UE ale pasagerilor

Începând cu 1 ianuarie 2021, va fi afectat nivelul de protecție a pasagerilor care călătoresc între UE și Regatul Unit, întrucât Regatul Unit va fi o țară terță.

Drepturile UE ale pasagerilor aerieni vor continua să se aplice zborurilor operate din Marea Britanie către UE de către o companie aeriană a UE sau zborurilor operate din UE către Regatul Unit, indiferent dacă sunt operate de o companie aeriană europeană sau britanică. Aceste drepturi însă nu se vor mai aplica zborurilor operate de Marea Britanie din Marea Britanie către UE.

Cu toate acestea, acordul UE – Regatul Unit prevede că ambele părți vor garanta că vor fi instituite măsuri eficiente pentru a proteja accesul la informații pentru pasageri, pasageri cu dizabilități și mobilitate redusă, rambursarea și despăgubirea, precum și gestionarea eficientă a reclamațiilor.

Libera circulație

În ceea ce privește sfârșitul liberei circulații a persoanelor, cetățenii britanici nu vor mai avea libertatea de a munci, de a studia, de a începe o afacere sau de a trăi în UE, în condițiile de până acum.
 Vor avea nevoie de vize pentru sejururi pe termen lung în UE. Se vor aplica controale la frontieră, pașapoartele vor trebui ștampilate și pașapoartele UE pentru animale de companie nu vor mai fi valabile pentru rezidenții din Marea Britanie.

Vezi și: Zborurile UK-UE ar putea fi oprite de la 1 ianuarie 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *