Travel Magazine

Autoritățile din China recomandă stewardeselor să poarte scutece

foto: nationalgeographic.com

Administrația Aviației Civile din China (Civil Aviation Administration of China – CAAC) a emis câteva sfaturi neobișnuite pentru însoțitoarele de zbor care caută să evite contractarea coronavirusului în timp ce lucrează: le-a sugerat să poarte scutece pentru a evita folosirea toaletelor din avion.

Agenția, care reglementează și supraveghează tot ceea ce înseamnă aviație civilă în China, a inclus mai multe recomandări într-un document numit „Ghid tehnic pentru prevenirea și controlul epidemiei pentru companiile aeriene” care a fost publicat la sfârșitul lunii noiembrie, potrivit rapoartelor CNN și Fox News.

În secțiunea privind echipamentul individual de protecție, CAAC recomandă ca atunci când zboară în zonele cu risc ridicat, cu rate de infecție de peste 500 la 100.000 de locuitori, însoțitoarele de zbor să poarte „măști medicale, mănuși medicale de unică folosință, ochelari de protecție, pălării de unică folosință, îmbrăcăminte de protecție de unică folosință și huse de încălțăminte de unică folosință. “

Până aici nimic neobișnuit, dar urmează „Se recomandă ca membrii echipajului de cabină să poarte scutece de unică folosință și să evite utilizarea toaletelor cu excepția circumstanțelor speciale pentru a evita riscurile de infecție”, se spune în ghid.

Nu este încă clar cât de mare este riscul de infecție prin atingerea suprafețelor din avion, cum ar fi măsuțele, scaunele și chiuvetele din toaletă.

Un studiu vietnamez care a examinat un focar de 15 cazuri în rândul echipajului și al pasagerilor Vietnam Airlines pe un zbor din luna martie de la Londra la Hanoi, a menționat că 12 pasageri din clasa business au fost infectați, împreună cu o însoțitoare de zbor care lucra în cabina economică.

Autorii au remarcat: „Echipajul companiei aeriene folosește adesea toalete din clasa business în timp ce se află la bord, ceea ce ar putea explica cazul în rândul echipajului care lucrează în clasa economică, pentru care nu s-ar putea stabili nicio altă sursă potențială de infecție”.

În timpul studiului său asupra focarului de coronavirus de pe nava de croazieră Diamond Princess în această primăvară, Centrul SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor a remarcat faptul că ARN-ul noului coronavirus (nu virusul viu), era încă prezent pe suprafețele cabinelor ocupate atât de pasagerii simptomatici, cât și asimptomatici, până la 17 zile după ce au părăsit nava.

Deși datele nu arată dacă transmiterea virusului a avut loc de pe suprafețe, raportul CDC din martie a recomandat continuarea studierii acestei ipoteze. 

Vestea bună este că aerul din toaletă nu pare să prezinte un risc major.

“Aerul din toaletă se schimbă continuu, ca și în cabină”, ​​au declarat în septembrie surse autorizate din aviația civilă a Statelor Unite. „Toaletele moderne din aeronave folosesc un sistem de vid pentru a evacua deșeurile din toaletă în rezervorul de depozitare; ca urmare, atunci când tragem apa sau ne spălăm, sistemul de vidare trage aer. În plus, aerul proaspăt este pompat continuu în toaletă. 
Toaletele sunt mici, deci cantitatea de aer nu este mare, ceea ce face mai ușor schimbul. “

Între timp, se lucrează la îmbunătățirea toaletelor din avioane, pentru a reduce riscul de contaminare.

Japan Airlines, de exemplu, lucrează la o ușă ce se deschide/închide fără atingere. 

Și Boeing dezvoltă o toaletă cu autocurățare care utilizează lumina ultravioletă pentru a curăța până la 99,9% din germeni după fiecare utilizare.

Vezi și: Ryanair comandă 75 de avioane Boeing 737 MAX

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *