Travel Magazine

Finnair și dorul de ducă

masa la clasa întâi

Ce mai fac companiile aeriene în plină pandemie?

Finnair, compania aeriană națională finlandeză, și-a propus să vândă în supermarketuri meniuri servite de obicei la clasa business, sperând astfel să-și mențină personalul care se ocupă cu prepararea meselor servite la bordul avioanelor și, în același timp, să aline întrucâtva nostalgia pentru călătorii și vacanțe.

Reprezentanții companiei au declarat marți că vor pune pe piață preparate „de înaltă calitate” în cadrul programului său pilot „Gustul Finnair”. Folosind ca și concept culinar un amestec dintre bucătăriile finlandeză și japoneză, felurile de mâncare vor include chiftelute de ren, păstrăv auriu arctic și vită în sos teriyaki. Un meniu ar costa aproximativ 10 EUR.

Meniurile vor fi disponibile inițial într-un singur magazin, K-Citymarket Tammisto din Vantaa, în apropiere de Helsinki. Compania aeriană speră apoi să vândă meniurile în mai multe magazine din întreaga țară.

File picture of Finnair plane / Credit: Finnair

“Vrem să oferim oportunitatea unei experiențe de lux Finnair și acasă, în viața de zi cu zi, acum că vacanțele și călătoriile sunt restricționate”, a declarat vicepreședintele FinnairKitchen, Marika Nieminen.
“În același timp, ne păstrăm bucătarii angajați în Vantaa, în condițiile în care majoritatea angajaților Finnair Kitchen au fost concediați”.

Pandemia a obligat companiile aeriene din întreaga lume să-și suspende majoritatea zborurilor. Pentru transportatorul finlandez nu a fost o excepție. Finnair a disponibilizat temporar o mare parte din forța sa de muncă de 7.000 de persoane, iar traficul a scăzut cu 91% în septembrie față de anul trecut.

Ideea vânzării meniurilor în supermarket s-a bazat și pe estimarea conform căreia 60% din forța de muncă din Finlanda a început să lucreze și de acasă, din cauza pandemiei, declanșând o creștere a vânzărilor de alimente gata preparate.

Kimmo Sivonen, managerul magazinului K-Citymarket Tammisto, speră că meniurile Finnair vor alina într-o oarecare măsură nostalgia oamenilor de a călători.
“Cred că toată lumea simte nevoia de a călători în zilele noastre și acum putem să satisfacem un pic această nevoie”, a declarat el pentru ziarul finlandez Ilta-Sanomat. 

Sivonen a mai spus că meniurile au fost modificate, având mai puțină sare și condimente decât cele preparate în mod obișnuit pentru zboruri, unde simțul gustului este afectat de altitudine. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *