Travel Magazine

Epava Costa Concordia, transformata în obiectiv turistic

Costa Concordia a ajuns un obiectiv turistic. Pentru 10 euro de persoană, turiştii pot urca la bordul celebrei epave Costa Concordia, aflată acum în portul italian al oraşului Geneva, în plin proces de dezmembrare. Doritorii pot străbate cei 200 de metri ai liniei de croazieră care s-a răsturnat în largul insulei Giglio, provocând moartea a 32 de persoane, în ianuarie 2012. Vasul de aproape 290 metri lungime a fost remorcat din largul insulei Giglio, în iulie, după o operațiune complexă de inginerie, care a durat aproape doi ani. El a fost ridicat, repus pe linia de plutire şi, în cele din urmă, transportat în portul italian al oraşului Geneva, arată rapoartele publicare de Telegraph.

Astăzi, tururile turistice de lungă durată, care părăsesc portul vechi din Genova în fiecare după-amiază, îşi duc turiştii în portul industrial de Pra-Voltri, la marginea Genovei, unde este ancorată Concordia. Ei pot admira grandoarea vasului de croazieră din exterior sau pot păşi în interiorul luxos al ambarcaţiunii, pentru a vedea în realitate arhitectura şi detaliile fine, de lux, ale renumitului Costa Concordia. Cum operaţiunile de dezmembrare a navei pentru fier vechi vor dura cel puţin doi ani, este de aşteptat ca vizitele turistice să mai ţină cel puţin un an. Aşa că, dacă eşti tentat de o plimbare pe culoarele celebrului Costa Concordia, poţi vizita oricând portul italian al oraşului Geneva.

Costa Concordia, ultimul drum
Vasul italian Costa Concordia s-a lovit de o stâncă, răsturnându-se în apropierea insulei Giglio, în ianuarie 2012. La bordul navei se aflau 4.252 de persoane, dintre care 32 de persoane au fost declarate decedate, iar altele 64 au fost ranite. Potrivit anchetei, accidentul ar fi survenit în urma devierii de la ruta stabilită, efectuată la ordinului căpitanului Francesco Schettino. Ultima călătoriei a navei Costa Concordia înainte de tragedie a durat cinci zile, începând de miercuri dimineaţă, la ora locală 9.00 (ora 10.00 a României – n.red.). Operaţiunea de scoatere a epavei şi transportarea ei pentru dezmembrare a fost una dintre cele mai mari operaţiuni de acest fel din istoria maritimă. Punerea lui în poziţie verticală a durat peste un an, iar vasul de croazieră a fost escortat de peste 10 remorchere, transportul său fiind făcut în 100 de ore.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *