Travel Magazine

Se rambursează sumele pentru vacanțele anulate?

RAMBURSARI TUI

Pandemia a dus la anularea a zeci de mii de vacanțe, iar touroperatorii și agențiile de turism au propus clienților reprogramarea.
Autoritățile europene au decis însă că prima opțiune ar trebui să fie rambursarea, dacă turiștii o solicită.

O subsidiară a celui mai mare grup de touroperatori din lume, TUI UK (cine este TUI: https://www.tuigroup.com/en-en/about-us/about-tui-group) a promis oficial că va rambursa către toți clienții pentru vacanțele anulate din cauza coronavirusului până la sfârșitul lunii septembrie 2020.

Autoritatea pentru concurență și piețe (CMA – https://www.gov.uk/government/organisations/competition-and-markets-authority) a primit mii de reclamații de la clienții TUI care nu au primit banii pentru vacanțele anulate în cele 14 zile prevăzute de lege.

Cu toate acestea, CMA a declarat că TUI s-a „angajat în mod constructiv” și a spus că „marea majoritate” a clienților au primit deja banii sau sunt in curs de rambursare.

TUI a promis, de asemenea, că orice solicitări de rambursare restante vor fi plătite până la 30 septembrie și a fost de acord să contacteze clienții care au sume neutilizate pentru a-i informa că pot solicita rambursarea, care va fi făcută în termen de 14 zile.

“CMA dorește să se asigure că TUI UK își îndeplinește obligația de a plăti rambursările la timp. Prin urmare, TUI UK va raporta periodic CMA cu privire la rambursări”, a spus CMA.

Angajamentele se aplică tuturor mărcilor TUI UK care vând pachete, inclusiv First Choice, Marella Cruises, Crystal, TUI Scene, TUI Lakes & Mountains și Skytours.

Într-o declarație, TUI a spus: „Ne pare rău că rambursările pentru vacanțe au durat mai mult… Volumul anulărilor și contactele cu clienții a fost fără precedent și într-un moment în care agențiile și birourile au fost închise din cauza blocajului la nivel național. Am lucrat neobosit pentru a îmbunătăți sistemul, în circumstanțe extrem de dificile, reducând timpii de rambursare. În cazul în care se solicită, rambursările clienților vor fi efectuate în termen de 14 zile, așa cum se întâmpla și înainte de pandemie. Dorim să mulțumim clienților noștri pentru înțelegere. “

CMA a notificat mai mult de 100 de touroperatori pentru a le reaminti obligațiile lor de a respecta legea privind protecția consumatorilor și a deschis anchete asupra unui număr de alți touroperatori.

CMA înțelege că pandemia a creat o presiune extraordinară pentru companiile de turism, inclusiv pentru TUI UK. Cu toate acestea, clienții cărora li s-au anulat concediile din cauza coronavirusului trebuie să fie tratați în mod echitabil și să primească rambursările cu promptitudine”, a spus acesta.”Este esențial ca toate companiile să respecte legislația privind protecția consumatorilor, astfel încât oamenii să nu fie păgubiți. CMA a publicat îndrumări pentru companii la începutul acestui an pentru a le ajuta să înțeleagă obligațiile lor legale.”

Directorul executiv al CMA, Andrea Coscelli, a adăugat: “CMA continuă să investigheze agențiile de turism care vând pachete turistice,  în contextul crizei COVID-19. Dacă vom constata că operatorii nu respectă legea privind protecția consumatorilor, nu vom ezita să luăm măsuri suplimentare”.

De subliniat că grupul TUI a primit din partea guvernului german un ajutor financiar în valoare de peste un miliard de euro, ceea ce faciliteaza inclusiv rambursarile sumelor incasate in avans.(https://uk.finance.yahoo.com/news/germany-tui-extra-12-billion-euros-grant-coronavirus-crisis-133718957.html)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *