Malaysia Airlines ţine acum primele pagini ale ziarelor pentru lansarea unui concurs cu bilete gratuite de avion numit „My Ultimate Bucket List” (ultimele dorinţe înainte de moarte). Greu de crezut, dar după două tragedii consecutive soldate cu morţi, Malaysia Airlines oferă bilete gratuite la clasa economică şi iPad-uri gratuite pentru descrierea ultimei dorinţe înainte de moarte. Deşi numele concursului a atras atenţia multor curioşi, zumzetul negativ al mass mediei a forţat compania să renunţe la reclama expusă pe site-ul personal şi, implicit, la ideea concursului. În urma criticilor, Malaysia Airlines şi-a cerut scuze în mod public şi a hotărât redenumirea acestuia.
Strategie de marketing criticată
În cadrul concursului, Malaysia Airlines îşi invita pasagerii din Australia și Noua Zeelandă să-şi împărtăşească ultimele dorinţe înainte de moarte în bucket list (lista obiectivelor, dorințelor sau experiențelor pe care vrei să le încerci înainte să mori), pentru a câştiga un bilet de avion gratuit. Cconcurenţii trebuiau să explice „Ce şi unde vrei să bifezi pe propria bucket list?” Strategia de marketing a fost dur criticată, iar compania aeriană a fost forţată să anuleze concursul – pe motiv că totul pare o glumă proastă după tragediile aeronavelor MH370 și MH17’, în care au murit peste 500 de pasageri.
„Win an iPad or Malaysia Airlines flight to Malaysia”
În urma reacţiilor, Malaysia Airlines a schimbat denumirea concursului din „My Ultimate Bucket List” în „Win an iPad or Malaysia Airlines flight to Malaysia” (câştigă un iPad sau un zbor cu Malaysia Airlines spre Malaysia). Ca parte a concursului, concurenții trebuie să prezinte un răspuns de 500 de cuvinte sau mai puțin la întrebarea: „Ce și unde doriți să bifaţi pe bucket list, apoi explicaţi de ce”. Premiile incluse: un iPad gratuit şi un bilet la clasa economică spre o destinaţie din Malaeyia, care urmează să fie stabilită de compania aeriană. Cum toată industria de turism a început să comenteze concursul „bolnav numit” astfel, Malaysia Airlines este luată în vizor pentru proasta administrare şi pentru strategiile de marketing fără minte.
Asociere dureroasă
Definiția termenului bucket list din Merriam-Webster este „o listă de lucruri pe care nu le-ai făcut, dar ai vrea să le faci înainte de moarte.” Asocierea este îngrozitoare, având în vedere că 537 de oameni şi-au pierdut viața anul acesta, în două zboruri ale companiei. Iar dacă pe mulţi ideea companiei i-a lăsat cu gurile căscate, pentru familiile îndoliate aceasta a fost ca o lovitură venită în urma pierderii celor dragi. Strategia de marketing pare negândită, rece şi necalculată şi ar putea duce la distrugerea definitivă a imaginii companiei.