Eurostar devine un concurent puternic al transportului aerian. Începând cu mai 2015, compania introduce noi rute spre Marsilia și Provence, cu două trenuri de mare viteză – 200 mph. Iar din decembrie 2016, ea lansează un serviciu direct spre Amsterdam. Și toate trenurile sale vor beneficia de internet wi-fi gratuit. Anunțul a fost făcut luna aceasta, când Eurostar sărbătorește 20 de ani de transport pasageri cu trenuri de mare viteză prin tunelul de sub Canalul Mânecii, spre Paris și Bruxelles.
e320, cu 200 mph
Noile sale trenuri de mare viteză e320 va avea mai multe locuri – înregistrându-se o creștere de la 750 la 894 – cu mai multe camere, internet wi-fi neîntrerupt și gratuit pentru toți, ceea ce înseamnă că pasagerii vor putea vorbi pe chat sau vor putea sta constant pe Google chiar și în timpul trecerii prin Tunelul Canalului. Și cu o viteză mai mare – de 200 mph, călătoria de 306 de mile între Londra și Paris va fi mai scurtă cu 15 minute. Ceea ce înseamnă că, dacă stai în Londra, vei putea cina în capitala Franței în mai puțin de 2 ore. Trenurile actuale 373/1 călătoresc cu o viteză maximă de 186mph, iar compania intenționează să schimbe 17 dintre ele cu modelul e320, care vor avea puncte de alimentare și prize USB.
Rute și spre Amsterdam
Mai 2015 va fi începutul unui an întreg de servicii Eurostar spre Provence, cu opriri la Lyon, Avignon și Marseille. Din decembrie 2016, vor fi rute și spre Amsterdam, cu opriri în Antwerp, Rotterdam și Aeroportul Schiphol din Amsterdam. Nicolas Petrovic, directorul executiv al companiei, a declarat: „Combinația de design bold, interioare chic și conexiune wi-fi va ridica șafeta, oferind clienților noștri un nivel de stil și confort, fără precedent.”
17 servicii zilnice spre Paris
În doar două decenii, Eurostar a înregistrat evoluții majore. Lucrările la Tunelul Canalului Mânecii au început în decembrie 1987 pe partea britanică și două luni mai târziu pe partea franceză. La lansarea serviciului de transport au existat doar două trenuri, iar acum există mai bine de 17 servicii zilnice spre Paris. Prima sa destinație a fost Stația Waterloo, care a înregistrat două ore și 50 de minute. Acest timp a fost micșorat la 2:15 minute în 2007, când Eurostar s-a mutat la St. Pancras International. Peste aproximativ două luni, timpul căltoriei se va mișcora cu încă 15 minute, ajungându-se la un record de două ore, pe un traseu destul de lung.
Gina Rotaru