În 2013, vizitele atracţiilor turistice din Anglia au crescut cu 5%. Potrivit unui raport publicat de VisitEngland, potenţialul turistic al ţării a crescut semnificativ, acest lucru ducând la o viitoare creştere economică în Regatul Unit. Studiul arată că, în ciuda situaţiei economice dificile, afacerile privind obiectivele turistice ale ţării, care au investit în marketing şi platforme digitale, au înregistrat o creştere a numărului de vizitatori şi a veniturilor brute cu 5%. Această investiţie dezvăluie apariția unui trend digital puternic, aproximativ 18% dintre obiectivele ţării beneficiind acum de aplicații mobile, comparativ cu doar 7% în 2012. La ora actuală, aproape toate atracțiile deţin propriul site web, 21% oferind o facilitate de rezervare on-line, Facebook și Twitter.
Proporția de atracţii turistice care oferă o anumită formă de comunicații digitale, altele decât un site web, a crescut semnificativ de la 67% în 2012, la 77% în 2013. De asemenea, rezultatele studiului arată că patronii care au investit mai mulţi bani în piaţa turistică 2013 faţă de anul trecut au simţit o creştere de 8% a vzitatorilor şi o majorare de 10% a veniturilor, în timp cei care s-au ocupat mai puţin de marketing au înregistrat o creştere de 1% a vizitatorilor şi o majorare de 2% a veniturilor. La nivel regional, turismul din Londra este în plină expansiune, aflându-se, în mod clar, în fruntea listei cu cea mai mare creştere a numărului de vizite a atracţiilor turistice cu 9% în 2013, fiid urmată de Nord-Est (6%) şi East Midlands (5%).
Aplicaţiile de pe telefoane si tablete, un bum turistic
James Berresford, directorul executiv VisitEngland, a declarat: „Atracțiile în Anglia sunt de bază a ofertei turistice din Anglia și suntem atât de norocoşi să avem o astfel de varietate de atracţii atât de interior, cât şi de exterior, menite să se potrivească tuturoro tipurilor de turişti. Cu o creştere de 5% atâta a numărului d evizitatori, cât şi a veniturilor brute pentru 2013, atracțiile noastre continuă să contribuie major la economia turistică, arătând un potenţial enorm de creştere în viitor. Este clar că investițiile în acest sector sunt esențiale, iar beneficiile lor sunt evidente în rezultatelele obţinute în urma atracţiilor în care oamenii de afaceri investesc încontinuu care atât în marketing, cât şi în platforme digitale.”
Turnul din Londra, cel mai vizitat
Majorarea de 5% a fost determinată, în mare măsură, de atracţiile turistice contra-cost, sector în care creşterea a înregistrat 7%, şi de atracţiile gratuite – care au înregistrat o creştere de 3%. Turnul din Londra a rămas cea mai vizitată atracţie turistică din categoria celor cu plată, cu 2.9 milioane de vizite – o creştere de 18.4% faţă de anul trecut. După ea, vine Catedrala Sf. Paul cu 2.1 milioane de turişti şi Westminster Abbey cu 1.8 milioane de vizite. După cum vedem şi în anii precedenți, multe dintre cele mai vizitate obiective turistice cu plată au fost parte din istoria și patrimoniul bogat al Marii Britanii, precum Stonehenge, Casa Parlamentului și Big Ben, baile romane și Tatton Park. Cu toate acestea, şi grădinile şi parcurile cu faună sălbatică au mers destul de bine.
În 2013, Muzeul Britanic a marcat al șaselea an consecutiv de cel mai vizitat obiectiv turistic gratuit din Anglia, cu 6.7 milioane de vizitatori, urmat de Galeria Națională, Muzeul de Istorie Naturală și Tate Modern. Printre atracţiile gratuite de peste tot din ţarp se numără Catedrala Durham, Muzeul Național de Căi Ferate din York, Muzeul Liverpool,Muzeul Bristol și Galeria de Artă.