Fără selecție de scaune în avans, fără modificări și fără restituiri. Așa arată noua bază de tarifare Delta Air Lines pentru clasa „Economy Basic”, o parte dintre noile cinci clase tarifare ale companiei aerien, care vor fi puse în aplicare de la 1 martie 2015. Compania nu se mai limitează doar la oferi locuri la first-class și coach-cabin, ci împarte aeronavele în cinci zone, cu clase tarifare diferite. Călătorii care vor mai mult de „Basic Economy” vor plăti mai mult – Delta nu spune deocamdată cu cât mai mult – deși tarifele majorate au devenit deja o realitate pentru mulți călători.
Profit de milioane de dolari, din taxe
Pasagerii dispuși să plătească pentru a-și schimba zborurile și pentru a-și face checking-ul la bagaje – așa numitele taxe auxiliare – au ajutat 26 de companii aeriene din SUA să beneficieze de un profit net de 12.7 miliarde de dolari în 2013, de la un profit de 98 de milioane de dolari în 2012. Delta a depășit această listă, colectând anul trecut din taxe 1.67 miliarde dolari: 840 milioane dolari din taxele de schimbare/anulare a rezervărilor și 833 milioane dolari din taxele pentru bagaje. United Airlines s-a clasat pe locul al doilea, cu 1.38 miliarde dolari tot din taxe: 756 milioane dolari din taxele de schimbare/anulare a rezervărilor și aproape 625 de milioane de dolari din taxele pentru bagaje.
First-Class împărțită în două
Delta speră ca noile sale opțiuni ale locurilor în aeronave vor fi, de asemenea, profitabile. Potrivit noilor reglementări, cabina first-class va fi împărțită în „First Class” pentru rute interne și „Delta One” pentru distanțe lungi la la zborurile internaționale și pentru anumite zboruri interne. Taxele pentru „First Class” includ drepturi de „first to board” (îmbarcare cu prioritate), băuturi alcolice prezbor, snacks-uri la zborurile mai lungi de 250 de mile și mese la zborurile mai lungi de 900 de mile. Taxele pentru elita „Delta One” first class includ accesul în Delta Sky Clubs, scaune-paturi, lenjerie de pat în timpul zborului, meniuri preparate de bucătar, căști de reducere a zgomotului și mai multe.
Clasa Economy, împărțită în trei
În cabina principala, cumpărătorii vor putea alege între tarifele „Basic Economy” și alte două clase tarifare: „Main Cabin” și „Delta Comfort+”. Tarifele la clasa „Basic Economy” vor fi disponibile pe rute interne, iar acestea exista deja în anumite zone în care Delta concurează cu reducerile făcute de Spirit Airlines. Clasa „Main Cabin” este destinată zborurilor naționale și zborurilor lungi internaționale, ale căror oaspeți vor putea beneficia de o selecție a locurilor în momentul achiziționării biletului și de flexibilitate la schimbările de zbor. Pe zborurile internaționale lungi, tarifele vor include băuturi alcoolice, serviciu de masă și un kit de dormit. Prețurile la clasa „Delta Comfort+” vor include prioritate la îmbarcare și spațiu suplimentar la cap, băuturi alcoolice, snacks-uri premium, divertisment premium, până la10 centimetri mai mult spațiu pentru picioare și scaun matlasat.
În urma acestui anunț, amatorii de zboruri turistice au început deja să dezbată impactul pe care îl vor avea aceste schimbări. O divizare în trei a cabinei de zbor ridică numeroase semne de întrebare: „Noile prețuri vor fi mai mici la clasa economy pentru că beneficiem de mai puține facilități? Sau vom plăti la fel pentru mai puțin? și, mai presus de toate, cine va păzi ca spațiile suplimentare dedicate clasei Delta Comfort + vor fi menținute constant la aceleași valori?” întreabă George Hobica, fondatorul AirWatchdog.com.