Dacă până acum celebrele selfie făceau înconjurul lumii, de acum un nou termen a început să prindă rădăcini în travel: „braggies”. Pe scurt, peisajele se schimbă cu luxul. „Braggies” sunt un soi de selfie, diferența fiind că pozele se fac de data aceasta în hoteluri luxoase, lângă piscine sau în zone exclusiviste, doar pentru a-i face invidioşi pe „prietenii” virtuali. World Travel Market (WTM), în colaborare cu Euromonitor, a descoperit viitoarea tendință a pieții mondiale de turism, care deja a început să facă vâlvă printre lăudăroși, pasionați de vacanțe și iubitori ai rețelelor de socializare. Trendul a prins de minune în special la brandurile hoteliere mari, care se bucură de o promovare gratuită intensivă datorită dorinței călătorilor de a se lăuda cu vacanțele costisitoare pe care și le pot permite.
Unde mai pui că, în urma acestei promovări continue, toți mai pasionați de social media visează să ajungă în hotelurile apărute „braggies”, cererile crescând astfel fără mari eforturi din partea managerilor. Totul ține să ai servicii bune și să te dai exclusivist! Restul, îl face turistul dornic de „braggies” în stil profesionist în orice colț al hotelului dă mai bine. Numărul de utilizatori al social media din întreaga lume a crescut cu 18% în 2013 și va depăși 1.7 miliarde de utilizatori în viitorul apropiat. Facebook a arătat că există o medie de 350 de milioane de fotografii încărcate zilnic, în timp ce Instagram a avut 58 de milioane de încărcări pe zi, iar WhatsApp înregistreaza zilnic aproape 400 de milioane de imagini.
Cum răspund hotelierii trendului Braggie
Cui nu-i place promovarea gratuită? Iar dacă mai poți ajuta și la creșeterea ei, fără mari costuri financiare, de ce nu ai face-o? Ei bine, hotelierii au știut cum să profite de trend și au lansat servicii gratuite pentru a-și încuraja oaspeții să-și uploadeze fotografiile pe rețelele de socializare. Hotelurile Kimpton au introdus programul Recompense Kimpton Karma, care oferă avantaje precum wi-fi gratuit și vouchere de spa celor care postează Braggie pe social media. Și lanțul hotelier Marriott a îmbrățișat tendința lansând programul PlusPoints, în cadrul căruia membrii beneficiază de buncte dacă sunt activi în social media, nu doar prin Braggie, ci și prin rezervări, check-in-uri și alte activități.
Piețele emergente
Activitatea social media se dezvoltă și crește constant la nivel global, iar consumatorii piețelor emergente par a fi cei mai activi. Țări precum China, Brazilia, Argentina și Orientul Mijlociu sunt raportate drept locurile cu cea mai rapidă creștere de utilizare a rețelelor de socializare. Prin urmare, hotelierii și agențiile de travel ar trebuie să se concentreze asupra acestor țări. Tendința este, de asemenea, în creștere și pentru sectoarele de avion. Qantas a luat deja măsuri pentru a stimula loialitatea în conversațiile și mișcările social media, încurajând opiniile și postările imaginilor spontane. Cele mai interesante evoluții privind dezvoltarea pentru social media au loc în tehnologia mobilă, aceasta fiind parte a strategiilor de marketing ale companiilor.