Războiul distructiv asupra Palestinei a dat o lovitură puternică turismului din Israel. De la începutul disputelor s-au înregistrat zeci de procente declin și anulări de vacanţe pentru începutul lui 2015, iar Ministerul Turismului nu aşteaptă hotărârea guvernului privind modalităţile de compensare. Acesta a dublat bugetul fondului de marketing la 10 milioane de sicli (aproximativ 2.10 milioane euro) până la finele lui 2014, sperând la o revenire rapidă.
Măsuri imediate în asistenţă guvernamentală
Într-o scrisoare trimisă de Amir Halevi, director general al Ministerul Turismului, preşedintelui Shmuel Marom, al Asociaţiei de Tour Operatori de Incoming a Israelului, Halevi a scris: „În prisma operaţiunii „Protective Edge” (Limita de Protecţie) şi impactul acesteia asupra industriei turismului, Ministerul Turismului intenţionează să aplice o serie de măsuri imediate în scopul creării unui grad mai mare de certitudine pentru voi, tour operatorii de incoming, legate de asistenţa guvernamentală anticipată, în scopul de a intensifica activităţile din domeniu.”
Dublarea bugetului de marketing
„Intenţia noastră este aceea de a acţiona imediat pentru luarea unei decizii interne, care nu necesită aprobarea Ministerului de Finanțe, în cadrele existente:
• Dublarea fondului de marketing internaţional pentru Israel de la 5 la 10 milioane NIS, până la sfârșitul anului 2014.
• Alocarea a 10 milioane IS pentru fondul de marketing destinat 2014-2015.
• Reducerea cu 25% pentru reprezentanţi ai industriei de turism, din costul de participare în standurile expoziţionale ale Ministerul Turismului Israel, din sezonul de iarnă 2014-2015.
Instrumente suplimentare
În scrisoarea sa spre Marom, Halevi a menţionat că „în conformitate cu evoluţiile din domeniu şi a nevoilor din industrie, vom cauta şi încerca instrumente suplimentare, precum şi posibile modificări şi adaptări a celor deja existente, în scopul de a ajuta cât de mult putem. Eu cred că aceste măsuri imediate vor ajuta operatorii de turism de incoming să facă faţă crizei, vor reduce nivelul de incertitudine şi vor facilita creşterea activităţii de marketing care, la finele zilei, va duce la o redresare a numărului de turişti primiţi.”
Ministrul Turismului Dr. Uzi Landau a observat că, „Având în vedere că statisticile arată o scădere în turismul incoming, ne-am decis să adoptăm o serie de măsuri, iar principala este aceea de a investi în bugetul de marketing, înţelegând care sunt instrumentele de marketing ce contribuie în mod semnificativ la creşterea turism incoming. “