Travel Magazine

25% din rezervările hoteliere din Europa, făcute prin intermediari

25% din numărul total al rezervărilor în hoteluri din Europa sunt realizate de intermediari pe internet, în principal de agenții de turism online și de sistemele de distribuţie globală (GDS), arată un studiu realizat recent de HOTREC, Confederația de Hoteluri, Restaurante&Cafenele din Comunitatea Europeană.

Lipsa perspectivei de business
Potrivit studiului HOTREC, aproape jumătate dintre hotelurile europene (46%) nu realizează oportunităţile oferite de motoarele de căutare online. Unul din cinci hoteluri recunoaşte oportunităţile, dar nu identifică un interes de afaceri, iar unul din două hoteluri are posibilitatea rezervărilor online prin intermediului telefonului mobil. Procentul hotelurilor care nu şi-au făcut o strategie de marketing pentru a-şi distribui serviciile prin telefoanele mobile este mai mare la cazările cu 1, 2 și 3 stele, comparativ cu cele de 4 și 5 stele.

4 intermediari majori
Studiul mai arată că, în 2013, majoritatea rezervărilor între o noapte şi cinci nopţi de cazare s-au făcut prin intermediul operatorilor de turism online (OTA) și, în principal, prin intermediul Priceline (booking.com, Agoda), Expedia (hotels.com, Venere) și HRS (hotel.de, Tiscover), care reprezintă un cumul de aproximativ 90 % din piață. Deşi rezervările de peste 10 nopţi de cazare sunt făcute direct de angajaţii hotelurilor prin rezervări online, intermediarii tradiţionalli (agenții de turism, ghizi turistici) au realizat anul trecut 16.5% din totatul de înnoptări. De asemenea, studiul arată că organizațiile turistice naționale joacă un rol foarte mic în distribuția serviciilor hoteliere pentru consumatori (rata fiind 1.35% din înnoptări).

Creșterea intermediarilor on-line
Informația este parte a HOTREC „Studiu european de servicii de ospitalitate 2014” numit „Creșterea intermediarilor on-line”, și a fost realizat în perioada ianuarie-aprilie 2014 de 26 de asociații hoteliere europene. Rezultatele se bazează pe 2.298 de răspunsuri provenite din partea hotelurilor individuale și din date suplimentare furnizate de cinci companii hoteliere din Germania, care reprezintă aproximativ 600 de hoteluri. Hellenic Chamber of Hotels este membru al comitetului executiv HOTREC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *